شیفتگان کمال

زمين مجلای تجلی است
نویسنده : عبد الامیر - ساعت ۱:٥٠ ‎ق.ظ روز شنبه ٢٤ اردیبهشت ۱۳۸٤
 

همه عوالم و اماكن و ارضى، مظاهر اسماء حقند چرا كه مخلوق خداوند سبحان مى‏باشند و مخلوق مجلاى تجلى و خلق تجلى و خالق متجلى است‏.


 
comment نظرات ()
 
تحميديه
نویسنده : عبد الامیر - ساعت ۱:٢٢ ‎ق.ظ روز شنبه ٢٤ اردیبهشت ۱۳۸٤
 

حمد ايقانى، محمود سبحانى و مَحْمِدَت احسانى، معروف پنهانى و عالِم به اسرار نهانى را سزاست، كه نهان هر عيان و عيان هر نهان؛ بلكه باطن هر پنهان و ظاهر هر نمايان است و آيات وجوديه، در حقيقت؛ شجون شئون ذاتيه و ظهورات نَسَب اسمائيه و صفاتيه اويند و قلم اعلاى كلمات تامه نوريه‏اش، على الدوام، بر الواح و صحايف آفاق و انفس، سارى و جارى است و راسخان در علم و سالكان پر حلم طريق حصول معرفت كشفى و عيانى، حقايق و رقايق اسماء جمال و جلال او را در كون جامع حقيقى، يعنى كتاب عينى و كتبى موجودى كه مجلاى تجلى همه اسماء و صفات وجودى، حتى اسم مستأثر است؛ مى‏جويند.

 آرى، سپاس تنزيه اساس بى حد و قياس و ستايش منزه از ادناس و بيرون از اندازه و مقياس، وحيد صمد و احد سرمدى را بايسته است كه وحدت حقه حقيقيه ذاتيه، ذات كبريايى او را شايسته است و بس. متن اعيان و رحيم و رحمانى كه در فيضان فيض جود و افاضه موهبت وجود، در قوس نزول، به تبع طلب ظهور صفات و اسماء، اعيان ثابته ممكنات را از جمعيت اولى و مكمن غيب و خفا و حضرت عماء؛ به فيض اقدس و تجلى اعلى، به ظهور و شهود علمى و مفهومى، تا كمال جلاء در حضرت علم، متجلى ساخت و در تعين سوم با فيض مقدس و تجلى افعالى و آثارى، اعيان را از مقام قضاء و ظهور شهودى علمى و مفهومى، به قدر وجودى عينى، تا كمال استجلاء خارجى و كثرت آثار اعيانى، متجلى ساخت.

 و در قوس صعود، انسان را در ظل ربوبيت و قرب وجود، به اعتلاى فهم خطاب محمدى بار داد و او را از طريق رحمت رحيميه تكليف و عبوديّت، به تشرّف حضور و اعلى مراتب قرب نوافل و فرائض شهود، تا مَحْق در حقيقت حقِّه اوّليه وجود، فراخواند.

 و بعد صلوات نامقصور بى‏قصور و تحيات نامحصور بى‏فتور، سزاوار نبى محبور و بحر مسجور و حقيقت نور، بل اصل الانوار و محرم سر الاسرار و تاج مملكت تمكين و اقتدار، اصل الوجود و عين شاهد و مشهود و منبع فضائل و جود، حضرت محمد مصطفاست‏صلى الله وعليه وآله وسلم كه نبى خاتم و مرزوق به كشف الاتم و ولى و هادى اُمم به صراط أمم و مفخر عالم و آدم است.

 و درود بسيار و آفرين بى‏شمار اولياء حىّ وَدُود و اوصياء بحق مَوْدُودى را سزاست كه كرائم قرآن و احسن منازل آن و كنوز حقيقى رحمانند و در عين وحدت حقه حقيقيه ظليه، ذوات نورى اوحدى اوتادى آن‏ها، روابط رقايق حقايق، از عين جمع به محل تفصيل و وسائط نزول معانى از سماء قدس به مقام تنزيلند و براساس خبر «بِكُمْ بَدَءَ اللهُ وَ بِكُمْ يَخْتَمُ»، در قوس نزول، حقايق كونيه و عوالم وجوديه به وساطت آنان به مرحله بروز و ظهور رسيده‏اند و در قوس صعود، به جذبه آن انوار مقدّسه و بدور لامعه و شموش طالعه، به سوى مبدأ اعلى و جمعيت اولى، رهسپار مى‏گردند.

 خصوصاً، فاتحه مصحف وجود و كتاب الله مفتوح موجود، مبدأ انوار ازلى و غايت اسرار لم يزلى، مهندس غيوب لاهوتى، سياح فيافى جبروتى، مصوِّر هيولاى ملكوتى و والى ولايت ناسوتى، صورت امانت الهى، ماده علوم نامتناهى، قطب مدار تحقيق، كوكب دريّه آسمان قربت و تصديق، اصل شجره طوبا و حقيقت سدرة المنتهى، على العالى الاعلى و ولى الراضى المرتضى.

 و بالاخص سلام و صلوات نامحدود، بر خاتم غرر وجود و واسطه فيض جود و مركز دايره شهود و عين شاهد و مشهود وحقيقت عابد و معبود و تتمه نبوت، مهدى موعود(عج)، كه خاتم ولايت مطلقه محمديه و حقيقت كليه الهيه؛ قائم آل طاها و ياسين؛ بقية الله فى الارضين و آية الله العظمى فى بلاده الامين است و ظهور تام ولايت كليه، كه تمام تجلى حق است؛ از مشكات آن ولايت كليه، به تحقق مى‏پيوندد و مطلع الفجرش، « يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ » دين و ظهور حق مبين و عين اليقين و يوم الدينِ ظهور و بروز صحيفه‏ علويه فاطميه است كه فرقان حقيقت و باطل و تأويل حقايق بطون سبعه، بلكه سبعين بطن قرآن است.


 
comment نظرات ()
 
پرسش
نویسنده : عبد الامیر - ساعت ۱٢:٤٦ ‎ق.ظ روز جمعه ۱٦ اردیبهشت ۱۳۸٤
 

نظر شما در مورد نقش استان کرمانشاه در اشاعه ی عرفان و تصوف از دير باز تا کنون چيست


 
comment نظرات ()
 
تبريک
نویسنده : عبد الامیر - ساعت ۱۱:۱٠ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱٢ اردیبهشت ۱۳۸٤
 

روز معلم

 را به همه سخت کوشان و صبر نوشان طريق حصول معرفت تبريک عرض می کنيم


 
comment نظرات ()
 
 
نویسنده : عبد الامیر - ساعت ٢:۱٤ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۱٢ اردیبهشت ۱۳۸٤
 

بسم الله الرحمن الرحيم

به ياری خدا در نظر داريم با هم پيرامون عرفان ناب اسلام ناب سخن بگوييم


 
comment نظرات ()